GeenStijl

Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos Kwetsend

Administratie CJIB helemaal KAPOT geWOBt

herrie.jpg Triljoen dikke vette pluskudos voor de boys van FlitsService.nl. De actie om het administratiekantoor van het CJIB te overspoelen met WOB-verzoeken is een doorslaand succes. Oplettende Koos Spee-haters ontdekten dat de Wet Openbaarheid Bestuur (WOB) zich uitstekend leent om de boetefabriek van het OM flink te traineren. Lees: Juridisch terugneuken op de vierkant centimeter. Dankzij de WOB is het OM namelijk verplicht aanvullende stukken - bijvoorbeeld het allesbeslissende ijkrapport - op te sturen waarop de bekeuring is gebaseerd. Behalve dat hierdoor een boete veel beter valt aan te vechten levert de WOB-actie natuurlijk ook bergen administratieve rompslomp op. En dat werpt haar vruchten af! Momenteel spoelen ambtenaren van de Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM) massaal bekeuringen door het toilet waartegen een bezwaar via de Wet Openbaarheid Bestuur is ingediend. De achterstand in Utrecht beloopt ruim drie maanden en dagelijks wordt de stapel dossiers aangevuld met circa 200 nieuwe WOB-verzoeken. Gek worden ze er van! En dus ontvangen WOBers sinds kort een brief van het CJIB waarin staat: "De Officier van Justitie is niet toegekomen aan toetsing van het in het beroepschrift gestelde en hetgeen door de verbalisant is waargenomen. De Officier van Justitie VERNIETIGT om die reden de beschikking." Oftwel: Powned! Eindelijk een manier om die overactieve Flitsnazi's een hak te zetten. Wat zeggen we dan? Hartstikke bedankt FlitsService! Ook een bekeuring? WOB het systeem op antwoordnummer 53043! HIERRR een uitgebreide WOB-handleiding.

Reaguursels

-weggejorist-

Yoober | 11-02-09 | 16:56

*Tank volgooien en scheuren gaat*

Bier-Sexueel | 11-02-09 | 16:57

Hartstikke bedankt FlitsService!
+1 ijkrapport voor u

Korreltje Zout | 11-02-09 | 16:58

Ehh..kinders..gewoon je prent betalen...en procedureneuken is gaaf ofzo?
Ga dan maar bij milieudefensie werken.

Karlskrona | 11-02-09 | 16:59

Kijk dat is nou effectief, als het meer kost dan het oplevert is de lol er snel af.

Fragony | 11-02-09 | 17:00

'T is misschien een bizar idee, maar je zou je natuurlijk gewoon aan de maximumsnelheid kunnen houden. Hoef je ook niet te Wobben, kan je wat leukers gaan doen met je leven.

devlev | 11-02-09 | 17:01

En wel even lachen voor de feauteau

Hezzy | 11-02-09 | 17:02

Mooi zo. De maximumsnelheid moet omhoog, voor beperkte snelheidsovertredingen moeten LAGE boetes komen, en er moeten HOGE boetes komen voor bumperklevers, onnodig remmen (file-kijkers!) en verkeersdeelnemers die zich agressief opstellen tegenover andere verkeersdeelnemers.

DenkZelfstandig | 11-02-09 | 17:02

De Officier van Justitie is niet toegekomen aan toetsing van het in het beroepschrift gestelde en hetgeen door de verbalisant is waargenomen. De Officier van Justitie VERNIETIGT om die reden de beschikking.
.
Kun je daar tegen ook in beroep gaan?

CoffeePatch | 11-02-09 | 17:03

@Fragony | 11-02-09 | 17:00
En wie betaalt het uiteindelijk? Wij, de belastingbetaler. Gewoon max snelheid aanhouden, gebeurt er niks en als je dat niet kan, gewoon bon betalen. Eigen schuld, dikke bult. Miden zwaar rechtervoetje schijnt te helpen.

Agent327 | 11-02-09 | 17:03

Ok.. nu nog effe een flitser voorbij jakkeren...

Hurmuk | 11-02-09 | 17:03

Kunnen we die Willemsorde nog een keer uitreiken in dezelfde week?

Bloemkoolhoofd | 11-02-09 | 17:04

En hoeveel tijd gaat hierin zitten? Als je het in uurloon omrekent, kun je beter gewoon die boete betalen en verder gaan met je leven...

Syntax | 11-02-09 | 17:04

Heb nooit boetes. Gewoon BNR luisteren en opletten op zwarte/donkerblauwe auto's
in de seat, skoda, polo klasse die langs de weg staan. Overkomt je nooit wat.

superjan | 11-02-09 | 17:05

@Agent327 | 11-02-09 | 17:03 betalen doen we toch wel, dus mogen we even lachen als een uitpersprojectje de deksel op de neus krijgt.

Fragony | 11-02-09 | 17:06

Met 63 km door de bebouwde kom rijden vind ik overigens niet zo chique. Ok, het was Apeldoorn, maar toch. Jammer dat ze in Apeldoorn meer aandacht hebben voor dit soort boetes dan voor het opnemen van een aangifte van een verkracht meisje.

Korreltje Zout | 11-02-09 | 17:06

Flitsservice +1 (nee, reaguurt daar niet als kapotte_stofzuiger)

kapotte_stofzuiger | 11-02-09 | 17:06

+1 voor de flitsservice
-1 voor de suffe huisvadertjes die zeuren dat je boetes gewoon moet betalen.

blaffer | 11-02-09 | 17:06

Ja hoor, dit kost onze centen.

DumpendeDenn | 11-02-09 | 17:07

Vecht alleen de boetes onder de +10 km aan. is principekwestie. Zij mierenneuken, ik mierenneuken.

WillemWordtWakker | 11-02-09 | 17:08

Meesterlijk! En nu hopen dat ze eens flink gaan opschonen daar!

Reutel | 11-02-09 | 17:09

Prachtige actie! Dit doet mij weer goed, worden de belasting centen nog eens goed besteedt!

yHo | 11-02-09 | 17:09

Heb de afgelopen paar jaar geen enkele boete betaald. Na bezwaarschriften zijn ze altijd geseponeerd omdat de IQ-loze BOA'ers steevast fouten hadden gemaakt.

Sinar | 11-02-09 | 17:10

CJIB een hak zetten = altijd +1

Tobi | 11-02-09 | 17:12

Nu alleen nog dat achterlijke rookbeleid van Klink om zeep helpen en ik slaap op z'n minst 1 nacht beter.

prachtig | 11-02-09 | 17:13

De baron betaald de bekeuring altijd gewoon. Meestal 2 of 3 per jaar. En dan hebben ze meestal ook wel een punt. Ik rij meestal standaard 40 km/u te hard op de snelweg. Wie zijn billen brand... Maar wel gave actie.

baron von 8zilinder | 11-02-09 | 17:13

Als je een overtreding hebt begaan en je gesnapt wordt, moet je gewoon betalen en niet zielig doen. Part of the game.

chr!!s | 11-02-09 | 17:14

En straks weer zeuren dat er zoveel ambtenaren zijn zeker....


Sinar | 11-02-09 | 17:10
Je zou ook minder hard kunnen rijden, dat is beter voor iedereen. Die theoretische minuten die je hebt gewonnen met te hard rijden, heb je dus allang verloren met bezwaarschriften aanmaken.

Maaier | 11-02-09 | 17:14

.. en zo komen de boetes tenminste weer alleen op de mat bij wie ze horen: belastingbetalende sufferds met een vaste woon- of verblijfplaats, die respect hebben voor de overheid en nog een soort gevoel voor de samenleving.
Ze worden zeldzaam, maar daarom niet minder vervolgd tot hun bittere en welverdiende einde.

Jan Passant | 11-02-09 | 17:15

@prachtig | 11-02-09 | 17:13 :

Hoe dom moet je zijn om in deze discussie het rookverbod erbij te halen. Rol een shaggie en onderga de gevolgen zelf aso...
Flitsservice +0 - weet niet wat ik hier van vind, het is gewoon de wet maar dat ge-miereneuk?

Homer J. Simpson | 11-02-09 | 17:17

Ge-wel-dig!

Beëlzebul | 11-02-09 | 17:17

Voor de brave broeders:
Waarom heeft een geharde crimineel wel recht zijn rechtzaak (straf) geseponeerd te krijgen op vormfouten en een boefje dat 54 km/h rijdt niet?

kapotte_stofzuiger | 11-02-09 | 17:18

Thanks @ Dave, Barbertje, Tukker Pat, en vele anderen.

QB (ja die.....) | 11-02-09 | 17:19

Ik heb er nét eentje van €16 binnen!
Dat lulligje boetetje wordt ook onder WOB aangevochten, jahoe!!
Oh, heerlijk, heerlijk.

Merlot | 11-02-09 | 17:19

Bravo. Hoera. Puntje erbij.

Prof. Zweistein | 11-02-09 | 17:20

Ik vind het jammer dit, want uiteindelijk moet de burger dit toch gaan betalen al die extra inhuur om de administratie op orde te krijgen...

Nickel Son | 11-02-09 | 17:21

Stelletje telegraaflezers hier.
Telegraafmentaliteit -1

Pflanzerholz | 11-02-09 | 17:21

Als ik een bekeuring krijg wil ik weten waar die op is gebaseerd.
Het is eigenlijk van de zotten dat je daar zelf achteraan moet, en dan blijkt ook nog eens dat men niet de capaciteit heeft om een marginale groep die deze gegevens wel opvraagt deze gegevens te verstrekken.

Vleeschmans | 11-02-09 | 17:21

Tijdsverschil tussen Maastricht en Den Helder
1 reed in een Reanault 5 turbo (Jan Lammers) ander normale auto
1 lapte regels aand elaars en reed zo hard mogelijk, ander hield zich aan de max snelheid. Tijdsverschil was tussen de 10 en 20 minuten.
En dat is minimaal 20 jaar geleden dus verkeer was nog lang niet zo druk als nu. Rustig dat rechter voetje indrukken jonges, haast je maar, stress vanwege andere weggebruikers en hullie doen over een bon. En nee, ik ben geen brave huisvader maar als het druk is en file, rustig an, je komt er toch wel. Geniet van je favorite radio zender, zing een moppie mee en relax.

Agent327 | 11-02-09 | 17:24

Godver de Godver, ik betaal net drie flitsbekeuringen, 110 + 80 + 35 , allen pas de 1e aanmaning. Zet dit soort info dan s'morgens op deze site.

Jan Gordelroos | 11-02-09 | 17:24

@blaffer | 11-02-09 | 17:06
Jij bent echt zo'n figuur die met 70/80 door een woonwijk heen rijd voor zulke figuren is maar één gepaste straf .........!

Black_Pearl | 11-02-09 | 17:25

@Maaier | 11-02-09 | 17:14
Als de graaiers zo dom zijn om hun meetapparatuur verkeerd op te stellen dan hebben ze gewoon geen recht om me te bekeuren.

Sinar | 11-02-09 | 17:26

Iets te laat voor mijn flitsprentdinges maar +1 voor een ieder die ermee gered is.

PiGGY | 11-02-09 | 17:26

@Agent327 | 11-02-09 | 17:24 : Het gaat niet om de gevaarlijke snelheidsboetes wat mij betreft; Het gaat om de 6 km overschrijdinkjes om 3 uur 's nachts, doordeweeks...

Bloemkoolhoofd | 11-02-09 | 17:28

Nickel Son | 11-02-09 | 17:21

Dat maakt niet uit, anders moet je die mensen een uitkering geven.
Nu zijn ze van 09.00 tot 17.00 tenminste van de weg.

zovoklets | 11-02-09 | 17:28

*link naar hele adresboek doorstuurt*

JosVerbeek | 11-02-09 | 17:29

Teehee! Hier krijgen we straks toch weer een correctie in de wet door. LAWL!

Kartoffels | 11-02-09 | 17:30

Anarchie op de nederlandse wegen, is dat wat we willen? Waarom trekken mensen het niet dat er regels zijn op de nederlandse wegen? (ja ik krijg ook de neiging dingen te slopen als ik die spee hoor/zie maar vooral omdat het een zaadloze lul is die nog gelijk heeft ook.)

two ball cane | 11-02-09 | 17:30

Hopelijk krijg ik binnenkort ook zo'n brief, voor mijn volledig terechte beroep.
Maar dat zal wel weer niet...

Quacka | 11-02-09 | 17:32

Mooi !
Eindelijk een contrawapen :)

Cinq-Marquis | 11-02-09 | 17:32

'T is misschien een bizar idee, maar je zou je natuurlijk gewoon aan de maximumsnelheid kunnen houden. Hoef je ook niet te Wobben, kan je wat leukers gaan doen met je leven.

devlev | 11-02-09 | 17:01

inderdaad, het is niet zo moeilijk... uiteindelijk word alles toch betaald door ons. het verschil zit erin dat als die boete betaald word en niet terugbetaald hoeft te worden dat geld niet van ons hoeft te komen maar van de lutser die te hard reed

Heer Ho tot Ek | 11-02-09 | 17:32

GS maakt van iedere burgert een kleine Moscowfiets,
Totaal graties, helemaal voor niets!

Frederik Puntdroad | 11-02-09 | 17:34

two ball cane | 11-02-09 | 17:30

Wetten kun je veranderen hoor.
Net als Hetboek is ook het Wetboek bij elkaar bedacht.
Kwestie van deleten en andere versie uitgeven.

zovoklets | 11-02-09 | 17:34

@two ball cane | 11-02-09 | 17:30
Waar mensen niet meer tegen kunnen is dat de gewone autobezitter met behulp van een gestroomlijnd boete-inningsapparaat gepakt word voor 3 km/uur te hard rijden op een lege snelweg terwijl dagelijks in het nieuws is hoe bontkraagjes bussen slopen en chauffeurs bedreigen zonder dat daar wat aan gedaan word "want de politie heeft er de mankracht niet voor".

Sinar | 11-02-09 | 17:35

En bedankt. Dit doe ik al tijden maar omdat het nu massaal wordt komt er binnenkort een wijziging in de procedure waardoor het niet meer kan... Ik stuur de rekening wel door GS

writers | 11-02-09 | 17:35

Als ze gewoon standaard de hele reutemeteut meesturen bij je bekeuring hoef je verder helemaal niks meer aan te vechten alleen als het niet klopt. Foto of ijkrapport.

Mongeaul | 11-02-09 | 17:35

Dit is een héééééél oude grap van de Tuf-tuf Club.
Maar leuk dat-ie weer eens uit de kast wordt getrokken.

Generaal P. | 11-02-09 | 17:35

Karlskrona | 11-02-09 | 16:59 Ga terug naar Zweden jij.

Willianus Wortelus | 11-02-09 | 17:39

gewoon niet te hard rijden, its so simple...

respect | 11-02-09 | 17:40

Als iedereen zo tegen regels is, waarom spreken we ze dan met elkaar af?

Slabakker | 11-02-09 | 17:40

Willianus Wortelus | 11-02-09 | 17:39

Och. Nog een plakje salami maakt niet uit. Togg?

zovoklets | 11-02-09 | 17:41

Wat een treurig gedrag.
Accepteer gewoon je fouten, punt.
Uiteindelijk kost het de maatschappij alleen maar extra geld en zul je bijvoorbeeld zien dat de WOB beperkt wordt, omdat hier een stelletje lutsers denken populair te doen.

Zo moeilijk moet het toch niet zijn je normaal te gedragen? (retorische vraag, ben ik me van bewust)

blaatblaat | 11-02-09 | 17:41

Goed! Ik ga meedoen.

mail cheauvinist pic | 11-02-09 | 17:41

Slabakker | 11-02-09 | 17:40

lol

zovoklets | 11-02-09 | 17:41

*blijft het grappig vinden dat je een bekeuring blijkbaar niet mag aanvechten vanuit moreel oogpunt, maar een beursfraudeur, buschauffeurmishandelaar, politieagentbelediger wel recht heeft zich te verdedigen. Zullen we de rechtsspraak anders afschaffen: zodra een agent vindt dat je te hard hebt gereden, of geen respect voor een ambtenaar hebt getoond je gelijk veroordeeld bent?

kapotte_stofzuiger | 11-02-09 | 17:42

blaatblaat | 11-02-09 | 17:41

Kun je nagaan.
U bent bang dat de Rijksoverheid uw vrijheid om documenten in te zien zal beperken omdat er teveel vraag naar is.


zovoklets | 11-02-09 | 17:43

HaHa, geweldig!
En iedereen wiens kind doodgereden wordt door zo'n snelheidsmaniak of roodlichtrijder moet niet zo zeiken. Moet je je kinderen maar beter in de gaten houden (of binnen opsluiten).

Alex J | 11-02-09 | 17:44

Ach, had ik eerder moeten weten. Laatst nog € 32,00 betaald. Maar ja, was de tweede snelheidsbekeuring sinds 1968.
Kom d'r maar in jongens met jullie truttebol op wielen comments....

Elisabeth2 | 11-02-09 | 17:45

@kapotte_stofzuiger | 11-02-09 | 17:42
Precies. De moraalridders die vinden dat je geen bezwaar mag indienen tegen een snelheidsbekeuring moeten ook niet gaan zeuren om een advocaat als ze ten onrechte gepakt worden voor moord.

Sinar | 11-02-09 | 17:45

@Karlskrona | 11-02-09 | 16:59
Op zich heb je hierin helemaal gelijk, echter wat het probleem is is de wet Mulder zelf. Deze had tot doel om het innen van boetes te stroomlijnen en af te handelen als een niet strafrechtelijk verschijnsel. Hierbij zijn vele beroeps en bezwaarmogelijkheden verdwenen, m.a.w. burgerrechten zijn geschoffeerd en ingeperkt via deze wet. (vb, je moet eerst dokken voor je bezwaar kan aantekenen) Het mooie is dat het nu een via de awb (het bestuursrecht) een andere vorm van bezwaar maken is ontstaan en het daarmee wel mogelijk is voor de burger om te proberen zijn recht te halen. Da's mooi, echter verwacht ik wel dat voor eind 2009 deze mogelijkheid door Ernesto Hirschi Ballin, ons stasi opperhoofd, weer om zeep is geholpen.

faz | 11-02-09 | 17:46

Alex J | 11-02-09 | 17:44

Hoeveel kinderen zijn er de afgelopen tien jaar op de snelweg doodgereden dan?

zovoklets | 11-02-09 | 17:47

Danzij WOB is er minder laaghangend fruit voor de politie. Dan vanzelf weer ouderwets boeven vangen.

tipo | 11-02-09 | 17:48

@faz 17:46
Ernesto Hirschi Ballin was in 1992 een van de grondleggers van de WOB,

kapotte_stofzuiger | 11-02-09 | 17:48

Geenstijl plaatst de link naar flitsservice... ik heb het vermoeden dat die 200 per week wel meer worden na vandaag. Dikke kudos voor deze actie en ga snel deadt aan alle kloodtzakjes die zich menen van zure kritiek te bedienen. 46 euro voor een paar kilometertjes te hard is schofterig en een klap in het gezicht aan alle geweldsslachtoffers.


Granaatwerper gaat verder met het beroepsschrift tegen de na WOB procedure afgewezen bezwaarclausule.

granaatwerper | 11-02-09 | 17:51

@kapotte_stofzuiger | 11-02-09 | 17:48
Er is ook niets mis met de WOB, maar met de wet Mulder. Hoe ze het gaan oplossen moet nog blijken, maar wet Mulder beschikkingen worden binnenkort ongetwijfeld on-WOB-baar. Aangetoond in vele onderzoeken is dat Politie en Justite vele fouten maken in de snelheidsboetefabriek en dat dankzij de wet Mulder bezwaar maken zo goed als onmogelijk was geworden.

faz | 11-02-09 | 17:53

Elke boeteverhoging bij te laat betalen staat al voorgedrukt op je acceptgiro en daarmee zet de overheid zelf de norm dat het wel OK is als je niet op tijd betaalt. Slaat toch nergens op?
Gewoon na 1 niet-betaalde acceptgiro automatisch incasseren bij de overtreder. En al die CJIB'ers omscholen tot wegenbouwer oid, dan voegen ze nog iets toe aan de maatschappij.

Bos Hout | 11-02-09 | 17:54

@zovoklets | 11-02-09 | 17:47
lezen is niet je sterkste kant?
www.geenstijl.nl...

Alex J | 11-02-09 | 17:54

+1000 Goeie aktie :-D

MasterG | 11-02-09 | 17:54

Alex J | 11-02-09 | 17:44
Omdat ik geen come-back krijg en mijn volgende vraagje toch al klaar had om te Peesten:

Hoeveel kinderen hebben de afgelopen tien jaar vanaf bruggen over snelwegen stoeptegels e.d. door autoruiten gemikt?

zovoklets | 11-02-09 | 17:55

@faz 17:53
Aha, u doelde op Mulder, ik dacht de Awb zelf (dat zou een afgang als minister zijn)

kapotte_stofzuiger | 11-02-09 | 17:58

Het gaat er gewoon om dat die bonnenmachine is een keer wordt gestopt. Je kan tegenwoordig beter moorden dan te hard rijden. Ga boeven vangen i.p.v. hard werkend Nederland te naaien.

Service | 11-02-09 | 17:59

Alex J | 11-02-09 | 17:54

Wat staat er in die link dan? Dat ik niet kan lezen?

zovoklets | 11-02-09 | 18:00

TOF (Trots op FlitsService.nl)

@redactie
Is het idee geopperd en/ of overwogen om alle petities op www.petities.nl... genoeg stemmen te geven zodat het een en ander gefrustreerd wordt?

Daud & Bederf | 11-02-09 | 18:01

Nederland blijft verbazen! Ik wist niet dat het met het veraderkalkte wegennet van Nederland nog mogelijk was om te hard te rijden. Of is de maximum snelheid nu terug gebracht naar 30 of zo?

RaerWijf | 11-02-09 | 18:01

En op ongeveer dezelfde manier kun je ook de WOZ belasting traineren zodat de gemeentedieven er horendol van worden. En als je gelijk hebt kun je er ook aan verdienen als je ze op de vele onregelmatigheden betrapt. Hoe ?
.
Altijd, ik herhaal, àltijd van je eigen woning en woningen in je straat taxatierapporten van gelijkwaardige woningen opvragen bij de gemeente. Ze mòeten deze verstrekken.
Deze goed controleren op verschillen in grondprijs. OP M2 en M3, achterstallig onderhoud etc.etc.
.
Altijd, ik herhaal, àltijd een bezwaar indienen met het verzoek dat dit bezwaar tijdens een hoorzitting in het bijzijn van de verantwoordelijke wethouder behandeld wordt.
.
Het scheelde mij vorig jaar € 30.000 aan WOZ waarde. Maar liefst 15%.
Men rommelde met de prijzen van zogenaamde vergelijkbare woningen, grondprijzen die per pand verschilden etc.etc.
.
Dus. Laat je niet bestelen.

Dostranamus | 11-02-09 | 18:02

Mooi dat dit smerige en kleptome systeem een hak is gezet. Maar anderzijds, die WOB-papierwinkel regelen is ook een gedoe, dus het makkelijkst is gewoon die bon voorkomen. En dat gaat vrij aardig m.b.v. cruise control, ik heb in ieder geval geen last meer van die ratten langs de weg.

Crusher | 11-02-09 | 18:03

Werkt inderdaad prima, heb recentelijk ook 130 euro teruggestort gekregen..

C. M. Carlier | 11-02-09 | 18:03

RaerWijf | 11-02-09 | 18:01
Ja, zou je wel denken, maar er komen meer en meer flitspalen in de bebouwde kom. Maar dan ook weer op de verkeerde plekken waar geen voetganger zich zal wagen. Oeps, verkeerde gedacht. Juist strategisch opgesteld dus.

Elisabeth2 | 11-02-09 | 18:05

Wij hebben hier in DK geen flitskasten, trajectcontroles en andersoortige inassoloketten.
Emigreer dus.

ps. Ga hier weer iets leuks kopen: woonhuis 200 m3, stallencomplex, dubbele garage, loods om in te tennissen en gierbak 20m doorsnee en 5 meter diep door om te bouwen tot zwembad, appel, peer, pruimenbomen en meer. 15.000m2 grond, uitzocht bossen en wilde dieren.Prijskaartje E 130.000,--
Verneuqen jullie jezelf maar !!!

beroepswerkeloze | 11-02-09 | 18:06

En op ongeveer dezelfde manier kun je ook de WOZ belasting traineren zodat de gemeentedieven er horendol van worden. En als je gelijk hebt kun je er ook aan verdienen als je ze op de vele onregelmatigheden betrapt. Hoe ?
.
Altijd, ik herhaal, àltijd van je eigen woning en woningen in je straat taxatierapporten van gelijkwaardige woningen opvragen bij de gemeente. Ze mòeten deze verstrekken.
Deze goed controleren op verschillen in grondprijs. OP M2 en M3, achterstallig onderhoud etc.etc.
.
Altijd, ik herhaal, àltijd een bezwaar indienen met het verzoek dat dit bezwaar tijdens een hoorzitting in het bijzijn van de verantwoordelijke wethouder behandeld wordt.
.
Het scheelde mij vorig jaar € 30.000 aan WOZ waarde. Maar liefst 15%.
Men rommelde met de prijzen van zogenaamde vergelijkbare woningen, grondprijzen die per pand verschilden etc.etc.
.
Dus. Laat je niet bestelen.

Dostranamus | 11-02-09 | 18:06

@ mezelf. kleptome = kleptomane

Crusher | 11-02-09 | 18:07

@beroepswerkeloze 18:06
En mocht je op bezoek naar Nederland willen, je kan zo full-speed door Duitsland (alhoewel sommige reaguurders harder dan 120 km/h levensgevaarlijk vinden).

kapotte_stofzuiger | 11-02-09 | 18:08

Dit toont wel weer aan hoe log het ambtelijk apparaat is; want zeg nu zelf, je zou een computer dit werk kunnen laten doen: overschrijding snelheid, hoogte boete, acceptgiro. Daarom gaat dit wObBen ons alleen maar weer meer geld kosten, want meer ambtelijke uren, betekent meer onkosten, dus uiteindelijk hogere heffingen/belastingen.

fjordman | 11-02-09 | 18:08

beroepswerkeloze | 11-02-09 | 18:06
Ja, als je geen geld hebt moet je gaan.
Maar dan kun je net zo goed in Groningen of Zeeland gaan wonen.
Kost ook geen reet en is ook geen tiefus te doen.

zovoklets | 11-02-09 | 18:10

....5 km tehard, 7 km tehard gewoon die bullshit plakkerts weet je wel...

Oh ja er zijn mensen die werken voor hun geld....die rijden wel eens een paar km tehard dat komt omdat heel nederland een grote polonaise van blik is.

die fuckers moeten dan niet gelijk met nota's komen, dan verdien ik geen oortjes en de overheid die verantwoordelijk is voor deze bende maar bonnen schrijven, achter de lantaarnpaal of vanuit de kliko worden de zakken gevuld....ga eens nuttig wezen eikels

Dr.PickFleiSch | 11-02-09 | 18:11

Geen land waar de politie zo volstrekt ineffectief is en machteloos staat te kijken hoe de oplossingspercentages van misdrijven dalen naar het niveau-somalië; en tegelijkertijd geen land waar zoveel verkeersboetes worden uitgedeeld voor miniscule snelheidsovertredingen op wegen waar de maximumsnelheid opzettelijk 20 à 30 km/h te laag is ingesteld.
.
Voor iedere niet-NSB'er is WOB'ben en bezwaar maken gewoon een burgerplicht! Flitsservice ftw, hebben mij ook al een paar honderd euro uitgespaard.

EK055 | 11-02-09 | 18:12

Zeer goed initiaf, het OM fucken is altijd leuk :P

Escovan | 11-02-09 | 18:12

fjordman | 11-02-09 | 18:08


Nee hoor.
Omdat het recht toe- recht aan procedure is kunnen uitkeringvreters met 2 handen dit.
I.p.v. dat ze toch al 80% procent krijgen middels de uitkering en je voorkomt dat ze in dure re-integratie/omscholingscursussen worden gestort, getraumatiseerd raken en daarom naar weer een ander hulploket moeten, bespaar je geld.

zovoklets | 11-02-09 | 18:13

HAHA bastards

kwarkner | 11-02-09 | 18:16

Heb er net één binnen, even proberen dus maar.

ZvD | 11-02-09 | 18:16

Waar is het filmpje met Rutger en Kamphues te vinden?

Toetie | 11-02-09 | 18:20

@ Elisabeth2 | 11-02-09 | 18:05
Ik moet zeggen: hier beginnen ze de camera's te ontdekken. Laatst reed ik in de buurt van DC en ineens een flitspaal. Unicum!! Jarenlange training in NL gehad natuurlijk en dat zit er goed ingebakken, dus ik vol op het ho-ijzer! Medepassagier begon paniekerig om zich heen te kijken, dacht dat ik iemand aangereden had. Moest ik uit leggen wat een flitspaal was. En dat het in NL niet normaal is dat iemand staande gehouden wordt als hij te hard rijdt. Hier zie je ze, en als ze een slechte dag hebben met de handjes op de rug, in de berm staan.

RaerWijf | 11-02-09 | 18:21

Heb deze eens gehoord maar weet niet of het echt werkt...in de categorie...Ook leuk;
- Betaal je boete per euro --> 50 euro dan 50x 1 euro overmaken;
- Fax eens een leuke zwart blad, scheelt weer in de toner aan de andere kant;
- Maak 2 euro teveel over en ga bellen om die 2 euro terug te krijgen.

Iemand nog meer goede ideeen?

Kingeef1975 | 11-02-09 | 18:23

@ mezelf...leuk zwart blad

Kingeef1975 | 11-02-09 | 18:25

@ Kingeef1975 | 11-02-09 | 18:23
Dat is de werkverschaffing, da's voor als je zelf echt geen ene fuck te doen hebt.

RaerWijf | 11-02-09 | 18:25

Half jaar geleden heb ik mijn laatste beroep ingediend en toenmalig ook het ijkrapport opgevraagd. Kreeg toen zonder problemen van Politie Zaanstreek/Waterland alle de door flitsservice genoemde papieren, inclusief foto. Stond toen wel met een bek vol tanden.
Maar het blijft, boete is boete, en wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

hoogbefaagd | 11-02-09 | 18:25

Tja als die gasten toch de hele dag zitten te fappen achter het raam kijkend naar p0rn websites dan kunnen ze beter voldoen aan de wob.

Je Verzint Het Niet | 11-02-09 | 18:28

Kingeef1975 | 11-02-09 | 18:23

Zie mijn bericht om 18.06

beroepswerkeloze | 11-02-09 | 18:28

@hoogbegaafd: tja... boete blijft boete... Ik sta laatst een loeizware tafel voor mijn deur uit te laden (3 man voor nodig). Na 10 minuten staat dat ding op zijn plek, loop ik terug naar mijn auto: boete! 'parkeren op een niet daartoe bevoegde plek'... Agent stond er nog naast, motorkap was nog warm. Kon hem niks schelen. 'Teken maar bezwaar aan' was zijn antwoord. Dus bij deze! Ander voorval afgelopen zomer: Ik rijd op mijn racefiets terug naar huis na een training, uurtje of 21.00 (was net donker). Na 50 meter wordt de hele club (8 man) staande gehouden door twee agenten: iedereen een boete voor rijden zonder licht (tja... er zit inderdaad geen licht op de racefietsen). Beetje sneu, maar ach. Saillant detail: de agenten rijden in een auto met maar 1 werkend dimlicht. Dus ik wijs de heren daarop. Antwoord: "Tja, kan gebeuren". Wat is dan het eerste wat je doet als je thuiskomt? Juist! Bezwaar! 8 maal!

MDA | 11-02-09 | 18:36

Goeie actie.... van Flitsservice

Remington.223 | 11-02-09 | 18:41

Ik snap ook niet waarom het OM niet gewoon alle opgevraagde documenten verstrekt na het indienen van een bezwaarschrift. Iets te verbergen of zo? Als men mij ergens van beschuldigt en ik twijfel aan de deugdelijkheid van de meetapparatuur, dan mag ik daar toch naar vragen? Maar ja, de Wet Mulder is er nou eenmaal eentje van 'verkeerde bewijslast': Je moet zelf je onschuld aantonen. En als mensen dat dan massaal gaan proberen zijn ze daar weer over verbaasd.

Randall Flagg | 11-02-09 | 18:42

@ ik snap uw bezwaren, iIk ben ook elke keer heetgebakerd op het moment dat ik weer een boete heb gekregen. Helemaal wanneer boete's geschreven zijn nadat een over ijverig 'oom agent' aan het werk geweest is.
In mijn reaguurseel doelde ik echter op de snelheidsboetes van veel weggebruikers. Mensen zijn wel degelijk bewust van het feit dat zij te hard rijden en moeten zodoende voor de consequenties niet uit de weg gaan.

hoogbefaagd | 11-02-09 | 18:47

@ MDA | 11-02-09 | 18:36
zie bovenstaand bericht

hoogbefaagd | 11-02-09 | 18:48

waar is t item avn ruktor en rob gebleven?! censuur!

BYO | 11-02-09 | 18:48

Klasse. Zodra ik een rijbewijs heb zal ik er aan denken.

Nietvoordekat | 11-02-09 | 18:50

@superjan | 11-02-09 | 17:05
Dat noemen ze in de volksmond: noodlot tarten.

stekelige | 11-02-09 | 18:52

*gooit tank vol en zwengelt de WOB-bot alvast aan*

Boris Poepnagel | 11-02-09 | 18:54

En maar klagen dat de overheid zoveel geld verspild. Als iedereen zich gewoon aan de maximum snelheid hield, hoefde de overheid geen flitspalen neer te zetten, geen SBS-programma's de sponsoren, kon Koos Spee ontslagen worden, en hoefde al die hardrijders geen WOB verzoekjes in te sturen.
.
Iedereen heeft tegenwoordig zo'n kutTomtom in zijn auto zitten, en kan zien dat het maar en paar minuten scheelt als je 140 rijdt ipv 120. Ga verdommen een paar minuten eerder van huis weg.
.
Is het iemand opgevallen dat het aantal verkeersdoden van 1200 naar 800 is gezakt sinds er geflitst wordt? Nee zeker. Ga eens uitleggen aan een familie dat hun dochter is platgereden door een "zeer kundige gewone" man die weliswaar "maar" 60 reed waar hij 50 mocht, dat altijd doet, maar daar nog nooit voor betaald heeft omdat hij al zijn boetes verWOBt.
.
Doe dat eens. En denk er dan eens over na hoe je je zou voelen als het je eigen dochter/vriendin/zoon/moeder was.

Nepkarel | 11-02-09 | 18:57

sht, k heb net mn laatste '7 km te hard misdaad tegen de staat' betaald, op zo'n vierbaansweg waar je 80 mag. Volgende keer wob-ik.

pe4444 | 11-02-09 | 19:00

Nepkarel is de grootste fan van onze recente gepensioneerde verkeersriefenstahl Koos S.?
.
"s het iemand opgevallen dat het aantal verkeersdoden van 1200 naar 800 is gezakt sinds er geflitst wordt?" -> is het je opgevallen dat ondanks meer dan 10 miljoen snelheidsboetes per jaar de daling van het aantal verkeersdoden in ons land minder is dan in alle ons omringende landen, hoewel die het zonder een vergelijkbare flitsterreur moeten stellen? Nee zeker. Gebruik je eigen hersens eens ipv koos en zijn schaamhaarkabouter van wegmisbruikers na te papegaaien... en als dat teveel moeite is kijk dan ff hier: www.youtube.com... - misschien dringt de realiteit dan wel door.

EK055 | 11-02-09 | 19:05

pe4444: je kunt nog gewoon wobben en bezwaar maken, ook als je al betaald hebt. (zolang je nog maar binnen de bezwaartermijn zit...)

EK055 | 11-02-09 | 19:07

Flitsservice.nl for President...uhm..oh nee :-S

rincewindrules | 11-02-09 | 19:20

-weggejorist-

Rammertje | 11-02-09 | 19:22


Speciaal voor de Nepkarel gepeest.

Verkeersveiligheid
Nederland is, na Malta, het meest verkeersveilige land ter wereld. Nergens ter wereld worden zó veel schadevrije kilometers gereden als in dit kikkerlandje. Maar goed is natuurlijk nooit goed genoeg, dus eens in de zoveel tijd staat er weer eens een onderzoekje in de krant, dat deze of gene nieuwe verkeersmaatregel een x-aantal verkeersdoden zal voorkomen.

Op basis van dat soort onderzoeken worden er tal van maatregelen genomen om het verkeer nog veiliger te maken. En verkeersslachtoffers gaan nu eenmaal gepaard met emotie, dus voor de politicus is het makkelijk scoren. Er gaat immers ‘een jumbojet vol kinderen jaarlijks dood in het verkeer’, er zijn ‘vaders die plotseling uit het leven worden gegrepen’, enzovoort, enzovoort. En dat alles is natuurlijk de schuld van de vieze, vervuilende, véél te hard rijdende asociale automobilist. Dit stuk addergebroed moet het liefst met gepast geweld in het openbaar vervoer geduwd worden, ware het niet dat hij zo’n 20% van de rijksbegroting invult.

Het grappige van al die onderzoeken en onderzoekjes is dat de opbouw altijd hetzelfde is. Er zijn een aantal verkeersdoden te betreuren, daar wordt dan een soort van oplossing voor bedacht, die vervolgens verplicht ingevoerd moet worden (liefst in Europees verband), er moet streng worden gehandhaafd, waardoor er voortaan een x-aantal doden minder te betreuren zal vallen.
Zaken als kosten/baten analyses, effectiviteit van maatregelen of negatieve bijeffecten worden nooit meegenomen, want te ingewikkeld, of te vervelend om te vermelden.

Gisteren werd bekendgemaakt dat het dodental in het Nederlandse verkeer in 2007 was blijven steken op 791. In 2006 waren dat er nog 811. Gejuich in verkeersland, want hieruit blijkt natuurlijk dat het massaal beboeten van automobilisten werkt, aldus Koos Spee. Deze verkeersofficier van justitie zit hoe dan ook in een perfecte positie, want bij een daling van het aantal slachtoffers ‘blijkt’ dat zijn beleid werkt, en dat het dus geïntensiveerd moet worden. Mocht het dodental juist stijgen, dan ‘blijkt’ dat zijn flitsterreur geïntensiveerd zal moeten worden. Een loterij zonder nieten voor de man van 550 miljoen.

Ondertussen worden er weer allerlei snode plannen bedacht om het verkeer nog veiliger te maken. Een greep uit recente publicaties:

- Er gaan meer boetes geschreven worden bij spoorwegovergangen, voor mensen die niet wachten tot het rode licht gedoofd is. “Deze acties moeten het aantal ongelukken bij het spoor terugbrengen, zegt woordvoerster Mariël de Winter van ProRail. Er vielen vorig jaar 19 doden en 16 gewonden,” (we gaan dus 19 doden besparen, voorlopig zijn er nog geen plannen om treinen van voetgangers-airbags te voorzien)
- Jongeren die nog maar net hun rijbewijs hebben gehaald, mogen ’s nachts niet meer autorijden. Ook zouden ze de eerste tijd geen leeftijdsgenoten in hun auto mogen meenemen. Volgens onderzoeker Divera Twisk van de SWOV zou het jaarlijks veertig dodelijke slachtoffers in het verkeer schelen als deze maatregel zou worden ingevoerd. (weer 40 doden bespaard)
- Op basis van de ongevalscijfers van 2006 zou invoering van MVO (verplichte verlichting overdag, KW) in Nederland een besparing van ongeveer 35 verkeersdoden opleveren. (En nog eens 35 doden minder)
- Als in Nederland vooral zeer zware overtreders als doelgroep worden gekozen, die een medisch onderzoek naar hun rijgeschiktheid hebben ondergaan en niet alcoholafhankelijk bleken, dan zou toepassing van het alcoholslot jaarlijks vier à vijf verkeersdoden besparen. Bij uitbreiding van de doelgroep zeer zware overtreders met de huidige EMA-deelnemers zullen naar schatting jaarlijks veertig doden worden bespaard. (Hoera, weer 40 doden minder)
- Zestig dode fietsers per jaar minder. Dat is de winst als auto’s worden uitgerust met airbags op de voorruit. En het scheelt ook 1.500 gewonden, aldus de fietsersbond. (Ja, je verzint het niet, maar er zijn mensen die er serieus onderzoek naar doen. En weer 60 doden bespaard!)
- Het aantal verkeersdoden op tweebaanswegen kan aanzienlijk omlaag door voertuigen te voorzien van een inhaalassistent. In Nederland komen jaarlijks zeker 25 mensen om het leven door mislukte inhaalmanoeuvres, aldus TU Delft-promovenda Geertje Hegeman. (Mooi, en weer 25 minder doden)
- Sander de Rouwe (CDA) schreef: Studies hebben uitgewezen dat een derde van de Nederlanders met slappe banden rondrijdt. Uit onderzoek blijkt dat hierdoor jaarlijks tenminste vier verkeersdoden vallen. Ik denk dat het er nog meer zijn. (De ‘oplossing’: verplichte bandenspanningscontroleventielen, en weer 4 doden minder.)
- SWOV schreef: Geschat wordt dat jaarlijks nog zo’n 15 doden en 85 ernstig gewonden extra kunnen worden bespaard als iedereen in personenauto’s
gordels zou dragen (ten opzichte van 2006). (De ‘oplossing’ is natuurlijk meer controleren op gordeldragen. En weer 15 doden minder in het verkeer, we gaan hard).
- Het ’s nachts bevoorraden van winkels in de grote steden zorgt voor minder files, scheelt tientallen verkeersdoden (en -gewonden) per jaar en reduceert ook nog eens de luchtvervuiling. Dat blijkt uit een onderzoek van Buck Consultants waarover het AD bericht. (Mooi, dat zijn weer 20 doden minder. De omwonenden die niet meer kunnen slapen van de herrie, en dus hart- en vaatziekten ontwikkelen, die vergeten we even).
- Als minister van V&W; heb ik al eerder gepleit voor een verhoging van de brommerleeftijd van 16 naar 17, simpelweg omdat geen andere maatregel zó effectief is. In combinatie met de kentekening scheelt verhoging van de brommerleeftijd meteen 28 jonge levens per jaar, een hele schoolbus vol jongeren die ’s avonds wel thuiskomt. (Het blijft mooi, een hele schoolbus met kinderen…als de traantjes zijn opgedroogd hebben we toch weer 28 doden minder.)
- SWOV schreef: ‘verbetering van voertuigtechnologie scheelt 200 doden per jaar’ (Nota Mobiliteit) (Ja, laten we betere auto’s maken, dat scheelt weer 200 doden).
- SWOV schreef: Zou door invoering van een getrapt rijbewijs in Nederland het ongevalsrisico van 18- t/m 24-jarige automobilisten met 20% dalen, dan scheelt dat jaarlijks ongeveer 40 verkeersdoden. (Hoera, weer een ‘oplossing’. Met weer een besparing van 40 doden.)
- Raad voor de verkeersveiligheid schreef: Een grootschalige invoering van retro-reflecterende contourmarkering op vrachtauto’s scheelt per jaar ongeveer negen verkeersdoden, rond de tachtig ziekenhuisgewonden en rond de 1800 ongevallen. Om die reden stelt de Raad voor Verkeersveiligheid voor contourmarkering voor vrachtwagens verplicht in te voeren. (Waar een paar stickers al niet goed voor zijn, weer 9 doden minder!)
- Het werkelijke aantal alcoholdoden in het verkeer wordt geschat op 200 à 250. (De oplossing is wederom controle. En dat scheelt dan, naast het alcoholslot, weer zo’n 200 doden).

In totaal hebben al deze plannen bij elkaar nu al geleid tot 735 minder doden. Op een totaal van 791 geen slecht aantal. Maar dan zijn we de categorie ‘ongelukken’ nog vergeten. Want hoe vervelend ook, de meeste dodelijke slachtoffers vallen toch echt door ongelukken. Stom toeval in combinatie met botte pech, en vaak ook nog de nodige domheid leiden tot doden. Dat is vervelend, maar niet te voorkomen.
Het leuke van zo’n overzicht is dat we ook de snelheidsdoden missen. De 250 doden te wijten aan snelheid, waar Koos Spee altijd over begint, ze zijn onvindbaar. Dat is ook niet zo heel verwonderlijk, want er zijn vorig jaar maar 6 doden te wijten geweest aan te hard rijden. Zes.
Zie de officiële cijfers hier

Al het bovenstaande leidt tot diverse conclusies. Ten eerste dat de prioriteit totaal verkeerd ligt, snelheidscontroles zijn zinloos. Ten tweede dat al die onderzoeken met een grote korrel zout moeten worden genomen, alle ‘te besparen doden’ bij elkaar is meer dan 791. En ten derde dat we in Nederland helemaal geen verkeersveiligheidsprobleem hebben. We hebben misschien een perceptie-probleem, mensen zijn dusdanig geïndoctrineerd dat ze daadwerkelijk denken dat snelheid fataal is. Het enige dat echt fataal is, dat zijn onze bestuurders. Maar die conclusie hadden we lang geleden al kunnen trekken.

zovoklets | 11-02-09 | 19:28

Like johnny bravo said; Wobba Wobba ! Sexy!

Maargoed Wobbalicious dus! :D

d0d0 | 11-02-09 | 19:29

Hopelijk krijg ik binnenkort ook zo'n brief, voor mijn volledig terechte beroep.
Maar dat zal wel weer niet...

Quacka | 11-02-09 | 17:32


En ik kom thuis: Brief van CJIB: Kunnen mijn bezwaarschrift niet weerleggen -> vrijspraak!!!
Met dank aan Flisservice.nl voor hun ondersteuning.
150 eurootjes terug!

Quacka | 11-02-09 | 19:31

@ MDA
Ben je wel een vette loser als je als 8 man stopt voor 2 fucking agenten.
Die volgesnackte petten hadden er maar een te pakken gekregen

Gerrit_Galbak | 11-02-09 | 19:36

Ik heb al een aantal keer bezwaar gemaakt via deze methode (waren van die 16,- boetes) gewoon omdat het kan. Uiteraard weet ik dat ik fout was en ga ik oo niet over zeuren, maar het is nou eenmaal een goed middel om de werkloosheid tegen te gaan onder de ambtenarer. Heb echter nog nooit gewonnen moet ik eerlijk zeggen.

Wim-Lex | 11-02-09 | 19:47

Kudt. Net 48 euri afgetikt.

uwesbeki | 11-02-09 | 19:53

Wel veel geraniumstaarders hier die boetes terecht, eigenschuld en een noodzakelijk gegeven voor behoud van de democratie vinden.
(die vind je bij flitss ook)
Hoge belastingdruk, bpm, btw, accijns etc. is ook eigen schuld?

Ver voor TTC was ik voor mijn gevoel als enige alles aan het aanvechten tot er internet kwam waar gelijkgezinden makkelijk te vinden waren.

Toch staat niet alles op internet omdat justitie meeleest, als je het wilt proberen wees dan creatief en moeilijke taal is echt niet nodig om bezwaar te maken.
iedereen succes met aanvechten.

43 | 11-02-09 | 19:54

Ik stel voor: alle voetgangers met een ratel over straat zodat ze goed te horen zijn. 20 doden per jaar minder.

disclaimer | 11-02-09 | 20:04

Great succes!!!

PsychoPedro! | 11-02-09 | 20:07

Mooi...! eindelijk een protest tegen die onzinnige burgerpesterijtjes.

css.... | 11-02-09 | 20:14

Ik een verkeersboete (10km te hard), en de inbreker (die duizenden euro's schade heeft aangericht) op vrije voeten met een aai over zijn bol....Nederland op z'n best!

css.... | 11-02-09 | 20:16

Ghe! Briljant!

Barry de Breker | 11-02-09 | 20:30

Voor een medium dat constant loopt te zeuren over ambtenaren, is Geenstijl wel op de goede weg om de omvang van het ambtenarenapparaat te vergroten.

ambtenaar heeft het druk --> meer ambtenaren aannemen.
dit tijdelijke "succes" resulteert alleen maar in meer ambtenaren en meer dode bomen in de post. over 6 maanden is men in utrecht gewoon weer bij en heeft elke raamambtenaar bij justitie ineens een nieuwe buurman aan beide kanten.

ik eiges | 11-02-09 | 20:46

Om correct en volhardend te kunnen WOBben, moet je wel eerst je baan kwijt zijn. (en je leasebak).

wil van reem-talma | 11-02-09 | 21:02

Te hard rijden: okay, maar denk je dan wel aan je remweg? Genoeg dooien geweest al de afgelopen week.

3*links=rechts | 11-02-09 | 21:17

De WOB is inderdaad een aardig middel om eens iets terug te doen. Zouden we veel meer moeten gebruiken.
De snelheidslimieten zijn vrij willekeurig, veilig rijden heeft niet direct te maken met snelheid.

Crazy Horse | 11-02-09 | 21:19

Sneu, erg sneu. Als je de regels overtreedt, betaal je een boete. Vrij simpel principe. Om dan vervolgens een WOB-verzoek te doen alleen maar 'omdat het kan', is nogal kansloos. Misbruik van recht noemen ze het ook wel.

pb.ning | 11-02-09 | 21:26

Dankzij Flitsservice ben ik onder een boete van 130 euro uitgekomen. Ik haalde een slak in waar dat niet mocht. Helaas werd ik gevolgd en gefilmd door een camera-auto van Gelderland-Zuid. Dus een vette +1 voor Flitsservice/WOB!

Brakke Obama | 11-02-09 | 21:51

Volkert van der G had het kunnen bedenken; hij kon ook heel goed ambtenaren het leven zuur maken met zijn zelfaangeleerde juridische haarkloverij.

Aardappeleter | 11-02-09 | 21:58

@RaerWijf | 11-02-09 | 18:25
Tuurlijk en een bezwaar adhv WOB schrijven is dat niet.

@beroepswerkeloze | 11-02-09 | 18:06
Hallo, Denemarken....bekend vanwege Lego...zegt al genoeg.

Kingeef1975 | 11-02-09 | 22:37

Chapeau et merci

Der Lehrer | 11-02-09 | 22:37

Mensen die te hard rijden, moeten gewoon dokken. Klaar! Die boetes zijn er niet voor de staatskas, maar om complete anarchie op de weg te voorkomen.

En hou es op met dat powned dit powned dat, begint me dusdanig de strot uit te hangen.

D.R.O.L | 11-02-09 | 22:49

WOB jij of WOB ik? Doe jij maar, heb me mond vol!
@Flistservice: waarom komen er geen kant en klare pdf-jes uit rollen? Online invullen en printen maar!

Handboek | 11-02-09 | 22:52

De staat ziet de flitsservice (let op dit moie woord) alleen als middel om gemakkelijk geld binnen te krijgen onder het mom van veiligheid. Ze doe het erom. 1980 ooit gelezen !?!

Iwmac | 11-02-09 | 22:55

1986 zul je bedoelen, ja gelezen, maar waar jij het over hebt, geen idee...

D.R.O.L | 11-02-09 | 22:58

ik heb na mijn eerste boete direct mijn rijstijl aangepast.
wel na mijn flits incident nog een maand rond gescheurd.
want kreeg hem uiteraard na een maand pas binnen.
heb er echt zoveel van geleerd.
het was ook 30 euro ofzo.
het heeft mijn leve totaal verandert.
nu rij ik 49 waar 50 mag.
echt veel beter.
ik hoop dat ze mijn 30 euro wijs gebruiken.
soms hoor ik van mensen dat ze wel vaker dan 1 keer een boete hebben gehad.
die leren het dan blijkbaar niet.

Trashfucker | 11-02-09 | 23:04

zovoklets | 11-02-09 | 19:28
Helemaal mee eens! Uit het hart!

Snelheid is helemaal niet het grootste probleem op de weg. Het probleem is incompetentie. Bejaarden, vrouwen, mensen die het rijbewijs gekocht hebben in een ander land en degenen die vol medicijnen zitten of aan het slapen zijn.

Al deze zaken controleren, maar ook alle andere gevaarlijke zaken zoals onnodig links rijden en geen richting aangeven of geen licht voeren als het grijs is, kost helaas teveel. Snelheidscontroles zijn makkelijk en efficiënt voor de Struikrovers. Dat is de hoofdreden voor het geflits. Het is makkelijk en levert veel op.

Ook de milieumaffia doet dan nog een duit in het zakje en komt met belachelijke voorstellen om de vrachtwagens kapot te maken. Dan krijg je dus ook geen spuitbussen met haarlak en vegakaas meer in de winkels!

Tenslotte vind ik het nog belangrijk dat gekeken wordt met wat voor auto je hard rijdt. Een auto remt sneller dan dat hij optrekt (als hij in orde is en de bestuurder ook). Hard rijden (niet in woonwijken) in een Audi is dan ook een kleiner probleem dan 120 in een "rugzakje" (Smart, Daihatsu Cuore, Suzuki alto, etc.).

Ook is het zo dat sommige mensen gewoon harder moeten rijden, omdat ze een drukker en belangrijker leven hebben dan anderen. Niet van ieder mens is de tijd evenveel waard. De aanhang van Femke en Woutert heeft nu eenmaal niet zoveel om handen als normale mensen, die werken voor de kost. Het is dus ook niet meer dan normaal dat deze mensen wat gas bij moeten geven, omdat het anders honderden euri kost.

Der Lehrer | 11-02-09 | 23:21

@brusselmans
flitsnazi's? onbeschofte vlegel dat je d'r bent om mensen die jou op een fout wijzen nazi's te noemen. mensen als jij zouden de nazi's eens echt hebben moeten meemaken, dan piepte je wel anders.

janmaat | 12-02-09 | 00:18

Stel ze stellen in dat je wel 5 of 8 km/u te hard mag rijden. Dan gaan lutsers
zeuren als ze voor 129 km/u worden bekeurd waar je 120 mag. Er moet een grens
zijn.

Stel het CJIB loopt zo vast dat elk petje in een civic denkt: 'broem broem' en
rijdt vervolgens jouw kind plat. Dan ben je niet blij met dat gewob.

Die bekeuringen, ook de lulllige, zijn er voor onze veiligheid. Ja, het levert ook
een mooi zakcentje op voor de schatkist (met de nadruk op 'je', maar van die
schatkist kunnen we dan weer blauw op straat, scholen, artsen, wegen,
openbaar vervoer en publieke omroep (sic) betalen.

Dus je kunt wobben wat je wilt, maar je hebt alleen jezelf ermee. Op de
lange termijn. Lange termijn denken is moeilijk. Dat zie je overal terug.

Jan F. (de) | 12-02-09 | 00:48

@jan F. (de)
Die bekeuringen, ook de lulllige, zijn er voor onze veiligheid. Ja, het levert ook
een mooi zakcentje op voor de schatkist (met de nadruk op 'je', maar van die
schatkist kunnen we dan weer blauw op straat, scholen, artsen, wegen,
openbaar vervoer en publieke omroep (sic) betalen.

Als je dit wilt moet je gewoon de belasting verhogen en agenten laten doen waarvoor ze zijn, nl. boeven vangen!! Maar niet de grote criminelen laten lopen en de burger lastig vallen voor een paar centen omdat het makkelijk geld is. Als dit het beleid is, is het niet meer terecht dat diezelfde burger zand in de molen gooit. We zitten in een land vol idiote regels, waar grote criminele diezelfde regels gebruiken om vrij te komen. Waar veel groot verdieners slimme regel truken gebruiken om geen of weinig belasting te betalen. Het volk moet het dan maar allemaal opbrengen via dit soort pesterijen. Als er dan een website komt die mensen informeert hoe je eronder uitkomt en ze doen het, dan is dat niet goed? Kom op zeg het is gewoon in het klein wat de grote doen.

Bassie forever | 12-02-09 | 01:18

@Bassie

"Als je dit wilt moet je gewoon de belasting verhogen en agenten laten doen waarvoor ze zijn, nl. boeven vangen!! Maar niet de grote criminelen laten lopen"

Waar laten de agenten de grote criminelen lopen? Pakt de politie alleen de
hardwerkende Nederlander en laten ze de wibocri's lopen? Onzin. Grote onzin.
Jij hebt vast ook stemrecht? Jij bent het zwakke punt in een democratie.

"We zitten in een land vol idiote regels, waar grote criminele diezelfde regels gebruiken om vrij te komen"

Welke crimineel gebruikte wanneer welke regel? Je weet het niet eej? Je typt
ook maar wat eej? Denk nou eerst's na. Valt niet mee, weet ik ook wel.

Jan F. (de) | 12-02-09 | 01:29

6 It-ers huren, alle bestandjes van afdeling camera/onderhoud/toezicht/haarkloverijen etc. koppelen. En in no-time krijg je later alles wat je -juridisch gezien- nodig hebt per post, email of sms, waarna men het heeft dichtgetimmerd...

Da's ook weer het nadeel aan internet: slapende honden hoef je niet meer wakker te maken. Die lezen ook.

Wel weer 6 It-ers aan het werk...

threewing | 12-02-09 | 03:57

Werd ik pas toch staande gehouden omdat ik 150 kilometer per uur zou hebben gereden. Dat kon gewoon niet, ik was pas een kwartier onderweg!
*Direct WOBben gaat*

Dr.Zeldenrust | 12-02-09 | 05:45

Gewoon zorgen dat je nooit meer dan 30 km. boven de toegestane snelheid zit, want dan word je geregistreerd bij het OM. Da's niet handig als je de tweede keer gepakt wordt. En voor de rest gewoon betalen. Die twee of drie boetes per jaar, het hoort er gewoon bij. Als een weg geschikt is voor 150, en er weinig ander verkeer is, ga ik geen 120 rijden.

pollens | 12-02-09 | 06:43

Beetje jammer van die boete die niet betaald hoeft te worden. Te hard rijden in de bebouwde kom, en zeker met zo'n overschrijding, is echt gevaarlijk. Auto's die opeens de weg op draaien, kinderen die oversteken, fietsers en wat al dies meer zijt gaan uit van auto's die 50 km/h rijden. Als er dan zo'n grapjas met meer dan 60 rondcrosst is het wachten op ongelukken. Maar ja, Almelo...zegt al genoeg. Wat moet ie trouwens in Apeldoorn? Blijf lekker achter de Ijssel. Hard rijden op de snelweg en b-wegen ok, maar bebouwde kom is riskant.

Walter Rathenau | 12-02-09 | 08:24

-weggejorist-

Ondie | 12-02-09 | 09:39

-weggejorist-

Ondie | 12-02-09 | 09:48

Het aantal echte snelheidsdoden (de aangeredene en/of de hardrijder) op de Duitse autobanen is procentueel nauwelijks hoger dan in 0031. In 0031 plakken ze het er aan de haren bijgesleepte fijnstof en/of CO2 besluit van de EU aan om de snelheid op de Rijkswegen te kunnen verlagen. De enige echte reden voor het staats struikroverisme is echter inkomstenverwerving.

Niemand klaagt over het nut van de roodlicht camera's.

Het verstoppen van de systemen van een feitelijke criminele overheidscombinatie met alle wettelijk toegestane middellen is een daad van goed burgerschap.

Hopelijk red een rechts maar religieloos nieuw kabinet de Nederlandse burger uit de klauwen van de socialistische en religieuze achterlijkheid en de door hen aangestuurde parasitaire industrie van overijverige ambtenaren.

Prof. Dr. F.A. Hayek | 12-02-09 | 09:56

+1 voor Flitsservice. Ik heb geen probleem met snelheidsbekeuringen mits deze realistisch zijn (wat ze niet zijn) en ook alle misdaad zo wordt aangepakt. Dus kapuchonnetje gooit bij mij een raam in, agent staat op de hoek, pakt klootzakje op en geeft meteen boete. Helaas is dat laatste ver verwijderd van de werkelijkheid. Als je (met veel moeite) aangifte hebt gedaan en zelfs naam en adres van de dader hebt (inclusief getuigen), is de politie nog te beroerd om in aktie te komen. Dit is meten met 2 maten, dus sterf maar met al je snelheidsboetes.Ik hoop dat ze er in verzuipen. Helemaal top van FS om het blauwgepette tuig aan te pakken. De politie, daar heb je helemaal niets meer aan.

koffieboer | 12-02-09 | 10:06

Vele kudos voor de flitsservice!

Baardhater | 12-02-09 | 11:16

@ Bassie forever | 12-02-09 | 01:18:
Dan zal ik er een klassiek gezegde tegen aan gooien: dus als de grote crimineel in de zee springt, spring jij in de sloot? Beetje vreemd dat je iets doet, alleen maar omdat een ander ongestraft met zijn of haar daden wegkomt. En erg dom om de overheid op kosten te jagen, terwijl je aan de andere kant in staat bent te roepen dat er in Den Haag zoveel geld over de balk wordt gegooid.

pb.ning | 12-02-09 | 12:18

Wat een gedoe.... Volgens mij is betalen goedkoper en eenvoudiger. Zeker tegen mijn uurtarief. Een daarbij: je bent wel een onwijze eikel als je te hard rijd en daar niet de consequenties van draagt! Gewoon dokken dus

none@yourbusiness | 12-02-09 | 12:43

ik vraag me af waneer ze gaan flitsen op te langzaam rijden..
ik denk dat er dan NOG meer valt te stelen..

teringtubbie | 12-02-09 | 12:44

Leuk die boete aan de JACHTLAAN in Apeldoorn, die paal staat bij een middelbare school waar dagelijks heel veel scholieren de weg oversteken. Meneer heeft daar dus bijna 30% te hard gereden, en komt daarmee weg met een schamele 46 euro. Hoe haalt diegene het in zn bolle hoofd om dan nog bezwaar te maken, ik zou me kapot schamen om daar te hard te hebben gereden..

Kudtstudent | 12-02-09 | 12:53

Dan ik kan nu eindelijk die meer dan 200pk en dus 0 tot maximum snelheid en minimaal 100km/u extra binnen 20 seconden zonder financiële repercussies benutten. Gaaf. Maarreh... wordt het er ook veiliger op als elke mongeaul denkt dat hij in het kader van de gerechtigheid straffeloos de snelheidsmaniak kan uithangen?

Parfoezel | 12-02-09 | 14:26

-weggejorist-

Ondie | 12-02-09 | 15:22

WOBbelen ia alleen al goed voor het feit om the checken of je niet genaaid wordt. Aantal jaren geleden geflitst in Duitsland, foto thuis gekregen, heel correct overigens.. Maarre, ik was het niet. Door een dagje te gaan winkelen in dusselfdorf en mijn kop laten zien op politiebureau was het probleem direct opgelost.

Kan het zo zijn dat in 40% van de gevallen je gewoon genaaid wordt?

GraDuZ | 12-02-09 | 15:30

Zo, dat bericht kwam even precies op tijd! Handig dat ik dit gisteren gelezen heb, want vandaag lagen er maar liefst twee enveloppen van het CJIB op de mat.
Ik heb maar liefst 4 km/u en 6 km/u te hard gereden; a respectievelijk 19 en 27 euro. Ben ik nu crimineel? Kansloze flitsgestapo :/

Kauwgomballen | 12-02-09 | 21:40

@ Kauwgomballen | 12-02-09 | 21:40:
Nee, je bent geen crimineel, maar je hebt de wet overtreden. Daarvoor betaal je een boete. Bovendien heb je (er even vanuit gaande dat het op de snelweg was) 128 en 130 gereden waar je 120 mocht. Op de teller heb je beide keren minstens 135 gereden. Dus niet huilen, maar dokken.

pb.ning | 12-02-09 | 22:27

@pb.ning, Mis als iedereen het doet gaan ze misschien een keer inzien dat het niet werkt zo. Het enige waar men in Denhaag gevoelig voor is, is geld. Prioriteiten stellen dat is waarom het draait en die liggen momenteel bij de politie helemaal verkeerd. Ligt niet aan de mensen op straat maar aan degene die de opdracht geven.

@Jan F. (de)
Ik klets onzin dat de politie criminelen gewoon laat lopen? Nou dan daag ik jou uit om eens in de avond door een paar buurten te gaan lopen. Ik vertel je wel welke. Eens kijken of je het haalt zonder kleerscheuren en met al je spullen. De politie durft er niet eens te komen, of ze vinden het niet belangrijk genoeg. Ooit gehoord van draaideur criminelen? Ik weet niet in welke ivoren toren jij woont maar duidelijk dat je echt niet begrijpt wat er in de maatschappij gebeurd. Ja echt jammer dat mensen zo als ik kiesrecht hebben. Echt jammer dat die mensen roepen dat de politie moet gaan boeven vangen i.p.v. burgertje pesten. Ons hele rechtssysteem is zo ziek als wat.

Bassie forever | 12-02-09 | 22:39

Precies Bassie Forever.
Vooral mensen uit keurige witte rijkeluisdorpjes zeggen dat de politie het goed doet. Ja: zij hebben geen last van criminaliteit.
Ik ben pas weer eens achtervolgd door kut-marokkaan in een kut-golf, welke er zelfs bijna in slaagde om mij klem te rijden. Op zulke momenten zie je geen politie.
Maar op de momenten dat je 1,5 meter te kort komt om voor het op rood springende stoplicht te stoppen (nee niet doorgereden: na 1,5 mtr gestopt), dan krijg je een boete van 150 euro. Gelukkig gerechtigheid dankzij flitsservice.nl.
Ik heb ook 2 boetes gekregen waarbij ik de kans groot acht dat ik inderdaad fout was: dan betaal ik gewoon. Maar ik wil gewoon alleen betalen als ik echt iets fout doe.

Quacka | 12-02-09 | 23:16

@pb.ning was niet op de snelweg... Betreft hier een flitspaal naast de andere weghelft (dus van voren geflitst), enkele honderden meters voor het verlaten van de bebouwde kom (dus 50km gebied). Gemeten snelheid was dan ook 57 en 59 km/u. Dit was op 5 januari en 9 januari, dagen waarop het erg koud was. Schijnt dat die meetapparatuur het ook niet zo goed doet in de kou, zie ook: www.telegraaf.nl...
Conclusie: onzinnige Koos-Spee-boete (categorie 1-10 km/u te hard). Nu zal ik zorgen dat het ze ook minstens die 46 euro kost aan papieren rompslomp. Ik wil natuurlijk wel waar voor m'n geld!

Kauwgomballen | 12-02-09 | 23:24

echt iets voor asociale hufters.
eerst te hard rijden en dan niet de ballen hebben om dat gewoon toe te geven en te betalen, maar een heleboel heisa gaan maken.
allemaal betaald van andermans belastinggeld.


@Bassie forever | 12-02-09 | 22:39
mensen die mekkeren over alle 'slechte buurten' in nederland zijn doorgaans geen mensen die echt in een slechte buurt wonen, maar losers die jaloers zijn, en altijd zullen blijven, op iedereen die in een villa-wijk woont.

******** | 13-02-09 | 00:01
Tip de Redactie